Ile waży samochody typu pick-up?

Pickupy to ikona amerykańskich dróg, zamieszkująca podjazdy i garaże milionów ciężko pracujących mężczyzn i kobiet w całym kraju. 

Ale czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, ile ważą? Ciężarówki mają różne kształty i rozmiary, a chociaż ich wielkość odgrywa ważną rolę, nie jest to jedyny czynnik decydujący. Omówmy, ile ważą ciężarówki, wyszczególniając, jakie są oceny DMC i ton, jednocześnie podając ogólne oceny wagowe dla każdej klasyfikacji ciężarówki. 

Jaka jest dopuszczalna masa całkowita pojazdu? – Znajdź najlepsze oferty samochodów!

Całkowita masa pojazdu przedstawia całkowitą masę pojazdu, w tym pasażerów, ładunek, paliwo i procent masy przyczepy. Ocena DMC określa granicę całkowitej wagi pojazdu przy zachowaniu bezpieczeństwa.

Przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu ciężarowego może spowodować uszkodzenie zawieszenia, skrzyni biegów i opon pojazdu. Dodatkowo, utrata kontroli nad pojazdem może potencjalnie wystąpić, gdy przyczepa wpłynie na punkt równowagi ciężarówki. Oprócz obaw dotyczących bezpieczeństwa związanych z tą oceną, przekroczenie limitu GVWR może również prowadzić do grzywien lub poważniejszych opłat ze strony organów zarządzających, które egzekwują te przepisy. 

Czym są oceny „ton”? – Znajdź najlepsze oferty samochodów!

Pierwsze pickupy wyprodukowane w Stanach Zjednoczonych zostały sklasyfikowane według ich ładowności: 

  • Półtonowe ciężarówki.

  • Ciężarówki trzy czwarte tony.

  • Jednotonowe ciężarówki.

Chociaż ładowność z czasem wzrosła, klasyfikacja pozostała taka sama – stosowana tylko w celu podkreślenia różnicy wielkości między modelami samochodów ciężarowych, a nie ich ładowności. 

Ciężary i klasyfikacje pickupów – Znajdź najlepsze oferty samochodów!

Ciężarówki komercyjne w Stanach Zjednoczonych są zorganizowane według ich GVWR i mają dwie klasyfikacje, z których pierwsza to przedział klas od 1 do 8. Druga klasyfikacja, dokonana przez Administrację Drogową, kategoryzuje ciężarówki szerzej, dzieląc je na lekkie, średnie, oraz segmenty ciężkich samochodów ciężarowych.

Dla kontekstu, konwencjonalne pickupy (duży, ciężki model lub konfiguracja) zwykle osiągają klasę 4. Poza tą klasą, ciężarówki z podwoziem z kabiną zaczynają przejmować segment i chociaż wyglądają jak pickup z gołym ładowni, to dwa zupełnie różne pojazdy. 

Ciężarówki i ich oceny wagowe są podzielone na osiem określonych kategorii oceny.

Klasa 1 – Lekka ciężarówka

Klasa 1 ma limit wagi od 0 do 6000 funtów, a średnia waga najazdowa pickupów waha się od 4000 do 4700 funtów. Przykłady pojazdów w tej kategorii obejmują: 

  • Jeep Gladiator

  • Chevrolet Kolorado /GMC Kanion

  • Toyota Tacoma

  • Ford Ranger

  • Nissan Frontier

  • Honda Ridgeline FWD

Klasa 2a – Lekka ciężarówka

Pomimo wyższego limitu wagi do 8500 funtów, klasa 2a nadal należy do kategorii lekkich ciężarówek, ze średnią masą własną wynoszącą około 5000-5500 funtów. Do najważniejszych modeli ciężarówek klasy 2a należą:

  • Ford F-150

  • Honda Ridgeline AWD

  • Lexus GX

  • Baran 1500

  • Toyota Tundra

  • Nissan Tytan

  • Chevrolet Silverado / GMC Sierra 1500

Klasa 2b — lekka/średnia ciężarówka

Klasa 2b to punkt krytyczny między lekkimi niekomercyjnymi pickupami a ciężkimi wozidłami. GVWR jest ograniczony do 10 000 funtów wagi najazdowej, podczas gdy średnia masa własna wynosi od 6300 do 7000 funtów. Przykłady lekkich/średnich ciężarówek obejmują: 

  • Chevrolet Silverado / GMC Sierra 2500

  • Ford F-250

  • Nissan Titan XD

  • taran 2500

Klasa 3 — średnia ciężarówka

Ta kategoria ciężarówek ma poważny potencjał holowniczy, z limitem masy do 14 000 funtów. Średnio te ciężarówki ważą od 6 000 do 7 000 funtów, a ich masa całkowita jest ponad dwukrotnie większa niż ich masa własna. W tej kategorii dominują modele wyprodukowane w Stanach Zjednoczonych, z wyjątkiem japońskiej marki Isuzu. Przykłady średnich ciężarówek obejmują: 

  • Chevrolet Silverado / GMC Sierra 3500

  • Ford F-350

  • Odbiór Forda F-450

  • Baran 3500

  • Isuzu NPR

Klasa 4 — średnia ciężarówka

Klasa 4 to kategoria, w której znajdują się konwencjonalne ciężkie pickupy. Przy nieznacznie zwiększonym limicie wagowym z klasy 3 (do 16 000 funtów) i średniej masie własnej w zakresie od 6 000 do 8 000 funtów, średnie ciężarówki są chlebem powszednim świata ciężarówek. Należy pamiętać, że różne konfiguracje skrzyni ładunkowej mogą wpływać na całkowitą masę pojazdów w tej kategorii. Typowe modele średnich ciężarówek obejmują:

  • Chevrolet Silverado 4500HD/Międzynarodowy CV

  • Ford F-450 Podwozie Kabina

  • Taran 4500

  • Isuzu NPR-HD

Klasa 5 — średnia ciężarówka

Zaczniesz zauważać bardziej znaczące odstępstwa od zwykłych pickupów w klasie 5. Podczas gdy podwozie i kabiny tych ciężarówek pozostają w dużej mierze takie same jak w klasie 4 (wariant z pojedynczą lub podwójną kabiną), zmienia się ładownia układ pojazdu znacząco. Pomimo podobieństw w wyglądzie są to zasadniczo różne pojazdy.

Używane jako pojazdy użytkowe przez rolników i firmy naprawcze, ciężarówki klasy 5 mają maksymalny limit wagi 19 500 funtów. Waga czyli masa własna ciężarówek w tej kategorii może się znacznie różnić, ponieważ pojazdy te skupiają się bardziej na przewożeniu ładunku niż na jego holowaniu , przy minimalnej wadze około 8000 funtów. Kluczowe przykłady ciężarówek klasy 5 obejmują:

  • Chevrolet Silverado 5500HD/Międzynarodowy CV

  • Ford F-550 

  • Ram 5500

Klasa 6 — średnia ciężarówka

Pojazdy klasy 6 to ciężarówki z podwoziem z kabiną, które występują w wielu odmianach, w tym ciężarówki z platformą, wywrotką, łyżką i proste, żeby wymienić tylko kilka. Konwencjonalny pickup praktycznie znika po dotarciu do tej kategorii, ustępując miejsca tylko najcięższym pojazdom.

Przy limicie wagowym sięgającym 26 000 funtów średnia masa własna wynosi od 8000 do 9000, w zależności od konfiguracji. W niektórych przypadkach te ciężarówki mogą z łatwością osiągnąć masę własną 15 000 funtów. Rozpoznawalne pickupy są rzadkością w tej klasie, ale niektóre przykłady obejmują: 

  • Chevrolet Silverado 6500HD/Międzynarodowy CV

  • Ford F-650

Klasy 7 i 8 – Ciężkie ciężarówki

Pickupy mają bardzo niewiele wspólnego z tymi klasami, ponieważ ciężarówki klasy 7 i 8 prawdopodobnie będą miały postać cystern z paliwem lub wywrotek. Warto jednak o nich wspomnieć, aby uzupełnić listę klasyfikacyjną:

  • Klasa 7 ma limit wagi od 26 001 do 33 000 funtów.

  • Klasa 8 jest sklasyfikowana jako każda ciężarówka ważąca 33 001 funtów lub więcej.

Podsumowanie – Znajdź najlepsze oferty samochodów!

Producenci samochodów typu pickup stają przed trudnym zadaniem, jakim jest spełnienie życzeń i potrzeb każdego klienta. W rezultacie produkują różne modele ciężarówek, każdy o unikalnych rozmiarach, charakterystyce, wadze i skupiają się na funkcjonalności. Dlatego ważne jest, aby znać różne klasyfikacje wagowe (waga najazdowa), ponieważ będą one stanowić punkt odniesienia, który powinien pomóc w zrozumieniu, ile waży konkretny typ ciężarówki. 

Udostępnij: